Kell-e nekünk PR cikk?
A 21. században – azt hiszem, hogy – semelyik cégnek nem kell már különösen érvelni az online térben való jelenlét, a digitális marketing, a magas minőségű online szolgáltatások mellett. Egy fejlődni akaró vállalatnál ez ma már nem lehet kérdés. Ugyanakkor sok esetben nem ezzel az egyértelműséggel találkozunk egy PR cikk megjelentetés kapcsán. A PR cikkek elhelyezése sok esetben még azoknál a cégeknél is kérdéseket vet fel, amelyek folyamatosan jelen vannak az online térben. Ezekre az aggodalmakra a PR eredeti jelentése ad megnyugtató választ: public relation, azaz a közönség kapcsolat. Ebben a két szóban minden benne van, ami miatt a cégek jelen vannak az online térben: a közönség, amelynek termékeiket, szolgáltatásaikat nyújtják és a kapcsolat, amelynek minél tökéletesebb kiépítésére törekednek.
A PR cikk megjelentetés: a jelenlét
Az online térben sokan, sokféleképp vagyunk jelen, átadhatjuk az üzeneteinket fotókkal, posztokkal, videóval, vloggal, bloggal, emojikkal – számtalan variáció áll a rendelkezésünkre. Valahol mindannyian PR kommunikációt alkalmazzunk, egy kép, egy poszt, egy pár perces videó által épül fel a többiekben egy kép rólunk. Ugyanígy egy webshop, egy szolgáltatás esetében is, az ügyfél a PR kommunikáció során ismeri meg a céget, azt, hogy mit és hogyan szolgáltat, mit tud számára nyújtani.
Ennek a kommunikációnak az egyik legcélravezetőbb eszköze a PR cikk, amely azon dolgozik, hogy az ügyfeleink teljes egészében ismerjék meg tevékenységünket. Megjelentetésével egy maradandó dolgot helyezzünk el az online térben. Ez nem egy pillanatnyi poszt, amely felvillan az ügyfél idővonalán, azért, hogy 1 másodperc múlva ellapozzon onnan, vagy egy kép, amelyhez hasonlót aznap még több százat is láthat az ügyfél. A PR cikk odafigyelést, koncentrálást, egy vigyorgó emojinál több, valódi törődést követel magának. Helyettünk és értünk dolgozik: azáltal, hogy ismerteti tevékenységünket, beengedi az ügyfelet a belső világunkba. Egy cikknyi terjedelem már megengedi, hogy ne csak hangulatokat, pillanatnyi benyomásokat közvetítsünk, hanem igazi értékeinket, küldetésünket, valódi cégfilozófiánkat mutassuk meg. És ez az, ami minden eddigi online jelenlétet meghazudtolva valódi élményt fog nyújtani az ügyfélnek. Ez a fajta kitárulkozás személyesen érinti meg az embereket. Az ügyfél emlékezni fog termékünkre, szolgáltatásunkra, céljainkra, üzenetünket magában hordozza, cselekvésre késztetheti.
A PR cikk elhelyezés: a tudatos jelenlét
Mivel egy jól eltalált PR cikkel számos ügyfélhez eljuthatunk, ismeretségünk a sokszorására nőhet, nem szorul magyarázatra, hogy innentől kezdve egyáltalán nem mindegy, hogy ki, milyen minőségű PR cikket tesz le az asztalra. Nem véletlen bízzák sokan a PR cikkük megjelentetését ügynökségre. Munkatársaink éppen ezért egy jól megtervezett online stratégia részeként, alapos feltérképezés után gondoskodnak magáról a PR cikkről és annak elhelyezéséről. Mert nemcsak egy jól kivitelezett cikkre van szükségünk ahhoz, hogy valódi élményt nyújtsunk az ügyfeleknek, hanem annak profi promotálására is. Azért, hogy cikkünk a legmegfelelőbb célcsoporthoz jusson el, munkatársaink több éves tapasztalatukat vetik be, és helyezik el úgy a világhálón a minket ismertető PR cikket, hogy ügyfeleink száma a lehető legoptimálisabb módon gyarapodjon és elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal.